ליברמן הודיע לח"כים החרדיים: אתמוך בסנקציות פליליות

    יוסי אשר | צילום: יח''צ No Comments on ליברמן הודיע לח"כים החרדיים: אתמוך בסנקציות פליליות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פגישה שהתקיימה ביום שני האחרון הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן לח"כים חרדיים כי בכוונתו לתמוך בסנקציות פליליות בחוק הגיוס המתגבש בוועדת שקד. כך נחשף הבוקר בעיתון 'משפחה'.

    השניים שנפגשו עם ליברמן היו חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש ממפלגת 'יהדות התורה'. השניים נשלחו אליו על ידי חבריהם למפלגה בעקבות הקשר הטוב שנוצר ביניהם לליברמן על רקע הליכתם המשותפת ותמיכתם במשה ליאון, מועמדו של ליברמן, בבחירות לראש העיר ירושלים.
    בשבוע האחרון, נעשתה אף "הצרחה" על ידו של ליברמן בתוך ועדת שקד, כאשר ח"כ דודו רותם, חבר מפלגתו, הוחלף על ידי ח"כ רוברט אילטוב, בוועדה. זאת, ככל הנראה, על רקע סירובו של רותם להצביע בעד סנקציות פליליות, כפי שהחליט ליברמן.
    בפגישה בין ליברמן לבין הח"כים החרדיים הסביר ליברמן כי אין בכוונתו לדחוף ביוזמתו לכך שיהיו סנקציות פליליות בחוק המתגבש, אבל ככל ש'יש עתיד' יעלו להצבעה חוק גיוס עם סנקציות פליליות, הוא יתייצב לימינם.
    לצד זאת, העיתון חושף כי ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה, הודיע כי בכוונת מפלגתו לתמוך אך ורק בסנקציות כלכליות. הרצוג מצוטט בעיתון כאומר "אני מייצג קהל שמשרת בצבא, ומעוניין שיהיה שוויון בנטל. אבל יחד עם זאת אני לא מאמין בפופוליזם, בכפייה של דעות על ציבור שלם. אנחנו נתמוך בסנקציות כלכליות, אבל אני לא חושב שסנקציות פליליות יתרמו למשהו".
    לשאלת כתב העיתון האם תסתפק מפלגת העבודה ביעדי גיוס שהציבור החרדי ייאלץ לעמוד בהם או ידרוש מכסות פרטניות, מציג גם כאן הרצוג עמדה מרוככת: "אנחנו נסתפק ביעדים. אם הציבור החרדי יעמוד ביעדים, זה מספיק. אנחנו לא מגיעים להתגושש. לא רוצים לריב, ולא מחפשים רייטינג".


    0 תגובות